Werkbezoek aan de Jersey Molkerij

jerseyboerderij-veenklooster.png
Door Webredactie Noardeast-Fryslân op 22 juli 2022 om 20:00

Werkbezoek aan de Jersey Molkerij

We kijken terug op een prachtig en leerzaam werkbezoek. Vorige week woensdag bezochten we met 4 (steun)fractieleden de Jersey Molkerij in Veenklooster.

Dit mooie melkveebedrijf van de familie Roorda houdt op dit moment ongeveer 80 Jerseykoeien en nog wat jongvee. Een aantal jaren geleden zijn ze overgegaan op biologisch boeren. Vol enthousiasme vertelt boer Renze over de aanpassingen en over de resultaten. Wij mochten genieten van het landschap en proeven van de heerlijke, rijke en romige melk.

Uiteraard spraken we ook over de zorgen die er zijn. Over de onzekerheden die het boerenbestaan bedreigen, vanwege de stikstofplannen van het kabinet. Als ChristenUnie Noardeast-Fryslân zullen we onze uiterste best doen om bij de provincie te lobbyen. Zij zullen het beleid moeten uitvoeren. Door goed te luisteren naar wat er leeft, kunnen wij een duidelijke zienswijze delen met de provincie. Zo willen we de boer tot steun zijn: door ze te bezoeken, te luisteren naar hun zorgen, maar ook naar hun ideeën en onze steun te betuigen.

werkbezoek-renze-roorda

jerseykoeien-veenklooster