Planvorming Harddraverspark Dokkum

harddraverspark-dokkum-camping.jpg
Door Webredactie Noardeast-Fryslân op 19 juni 2020 om 09:55

Planvorming Harddraverspark Dokkum

De afgelopen periode is door bureaus onderzoek gedaan naar de mogelijke toeristisch-recreatieve invulling van het Harddraverspark in Dokkum. Een herontwikkeling van het Harddraverspark kan een impuls geven voor (binnen-)stad en regio. Ontwikkeling van dit gebied bij de binnenstad kan wel gevolgen hebben voor bijvoorbeeld sportverenigingen en de gemeentelijke stadscamping. Er zijn verschillende mogelijkheden uitgewerkt.

Donderdagavond 28 mei 2020 zijn opties gepresenteerd aan raad en iedereen betrokken bij Harddraverspark. Ook de eerdere stukken voor Harddraverspark zijn hierbij kort samengevat. Het gemeentebestuur sprak 28 mei nog geen voorkeur uit voor een model. De komende tijd overweegt het gemeentebestuur (college en gemeenteraad) of de recreatieve herontwikkeling van het Harddraverspark voldoende belangrijk is om door te zetten, in het belang van de stad en regio. En zo ja, in welke richting?

Op 25 juni 2020 volgt in de raadszaal van het gemeentehuis te Kollum een openbaar opiniërend raadsdebat hierover. De vergadering begint om 19:30 uur en is live te volgen via riednoardeast-fryslan.nl en via TV kanaal 20 van Kabel Noord.

Lees hier meer: https://www.noardeast-fryslan.nl/nieuwsoverzicht/planvorming-harddraverspark-dokkum

Foto: Campingnavigator