Klaas de Jager over de Mobiliteitsvisie Noordoost-Friesland

bus-731317_1920.jpg
Door Webredactie Noardeast-Fryslân op 17 februari 2020 om 12:59

Klaas de Jager over de Mobiliteitsvisie Noordoost-Friesland

"Mobiliteit wordt steeds belangrijker. Zeker in een periode van economische groei. Blijven dorpen en steden bereikbaar met OV (Openbaar Vervoer), auto, fiets. Ook in onze regio, de ANNO-regio is dit een vraagstuk voor nu maar zeer zeker ook voor de toekomst.

"Bij ons op het platteland moeten we meestal wat verder reizen om boodschappen te doen, te sporten, om naar school of ons werk te gaan. OM mee te kunnen doen in de hedendaagse maatschappij is het daarom belangrijk om mobiel te zijn. Dat houdt in dat de voorzieningen in de dorpen en steden voor jong en oud goed bereikbaar moeten houden. Daarmee investeren wij niet alleen in de leefbaarheid van onze omgeving, maar ook in de economie. Samenwerken met provincie en gemeenten aan deze regionale mobiliteitsvisie is dan ook van essentieel belang.

Wij willen dat onze inwoners en bezoekers zich in Noordoost-Fryslan zich op een gezonde, vlotte, veilige en duurzame manier kunnen verplaatsen. Met de visie willen wij laten zien waarom dit belangrijk is en hoe we dit gaan doen".

De op onze website geplaatste info is een deel uit de gehele visie welke is verkrijgbaar in de ANNO-gemeentehuizen.