Jan Dekkema over Visie Toerisme en Recreatie

Lauwersmeer.jpg
Door Webredactie Noardeast-Fryslân op 17 februari 2020 om 13:09

Jan Dekkema over Visie Toerisme en Recreatie

In de Raadsvergadering van donderdag 06 februari jl. is de “Visie Toerisme en Recreatie regio Noordoost-Fryslân 2020-2030” vastgesteld. Deze visie is in ANNO verband (Agenda Netwerk Noord Oost) tot stand gekomen. Deze visie sluit feilloos aan op ons verkiezingsprogramma. Ons raadslid Jan Dekkema is woordvoerder voor dit dossier:

“Voorzitter, Noardeast-Fryslan is meer dan water en een stad. Dat is mijn analyse na het lezen van het raadsvoorstel  en visiedocument.
Er is onderzoek gedaan naar het merk "Fryslan" en wat voor beeld de niet-Fries daar over heeft? Water en steden is de uitkomst.

Met andere woorden voorzitter: er is veel werk aan de winkel om onze ANNO regio en daarbinnen onze gemeente te promoten om dat beeld bij te stellen.
Het zou mooi zijn dat de voorgestelde bepalende streekmerken Stad Dokkum, Noardlike Fryske Walden, de nationale parken Lauwersmeer, de Alde Feanen en het werelderfgoed Waddenzee ruimschoots bekendheid krijgen buiten onze regio. Het is daarom ook goed, om vast te stellen (na het lezen van het visiedocument) dat daar al middels sterkte-zwakte analyses goed over is nagedacht en ook is uitgewerkt in concrete plannen en speerpunten. Voorzitter, het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie op gebied van recreatie en toerisme sluit zeer goed aan bij de visie en ambities in het voorliggende Raadsvoorstel. De fractie van de ChristenUnie zal daarom het raadsvoorstel ook van harte ondersteunen.

We hopen dat de ambitie zoals neergelegd voor 2030 de komende jaren stapsgewijs gerealiseerd zal worden, wat een geweldige impuls zal dat geven aan recreatie en toerisme in onze regio. Dank u wel voorzitter.”