ChristenUnie Noardeast-Fryslân brengt bezoek aan Design Bouw Chalets

20181001-Christenunie-NEF-designbouw-3-1024x578
Door Webredactie Noardeast-Fryslân op 1 oktober 2018 om 17:00

ChristenUnie Noardeast-Fryslân brengt bezoek aan Design Bouw Chalets

Op zaterdag 29 september heeft een negenkoppige kandidaat-raadsleden delegatie van ChristenUnie Noardeast-Fryslân een bezoek gebracht aan Design Bouw Chalets in Dokkum. Design Bouw Chalets is een jonge, snelgroeiende onderneming. Momenteel zijn er zo’n 60 mensen werkzaam bij de onderneming, die gevestigd is in de voormalige Prins-fabriek.

Bij Design Bouw Chalets worden de chalets in eigen fabriek volledig gebouwd en voorzien van alle inbouw apparatuur. Om andere ondernemers te steunen wordt veel materiaal lokaal ingekocht. Design Bouw Chalets werkt onder meer samen met NEF, waardoor mensen bij dit bedrijf kunnen re-integreren op de arbeidsmarkt. Wekelijks gaan er vijf à zes chalets de deur uit. De orderportefeuille is voor de komende vijf jaar gevuld. Tijdens de rondleiding door de fabriekshal vertelde directeur Hessel Anjema ook over de problemen waar hij als ondernemer tegen aanloopt.

Ondernemers dragen bij aan de leefbaarheid van de gemeente. Omdat de ChristenUnie van mening is dat ondernemingen als Design Bouw Chalets in de Noardeast-Fryslân gevestigd blijven, vindt zij dat de gemeente daar waar mogelijk bedrijvigheid moet ondersteunen en stimuleren. Hiervoor is het belangrijk dat de overheid zich als een echte partner van de ondernemer opstelt. Om dit te kunnen realiseren wil de ChristenUnie zich dan ook blijven inzetten voor de werkgelegenheid in Noardeast-Fryslân.

Labels: ,